torsdag 2 februari 2012

Vad som irriterar folk mest på Facebook


Vart hundvakt igår till en liten voffsing vid namn Rolf.. och Rolf var världens sötaste med nog det största underbettet jag någonsin sett på en hund.. stabbig var han oxå och älskade snö för oj vad han lille gullet upptäckte snöhögar.. (precis som han blev lika förvånad varje gång) Märks att jag inte är hundvan då jag vaknade en gång i timmen typ av hunden på natten. ;)

Haha hade lite kuligt åt en artikel om Facebook och om vad folk stör sig mest där.'

http://www.prisjakt.nu/pryl/ovrigt/1732_det_haer_irriterar_oss_mest_pa_facebook#xtor=AD-500-[prisjakt.nu/pryl]-[]-[Textlank]-[aftonbladet]-[]-[]

kolla in den länken och seriöst..jag hade ingen aning om att folk kunde störa sig på sådär mycket? Ok för stavfel.. de gör t om lite ont i mina ögon ibland men jag kör själv mycket med förkortningar och skriver typ "oxå" och annat.. de har ni säkert märkt här i bloggen om ni kikat ibland? Hehe Men störa sig på bilder? Haha vad folk måste hata mig då :( Egobilder och skrytbilder på mina vackra döttrar.. Fy skäms på mig ! :(
Här kommer en lista från artikeln:

Vilket av följande är mest irriterande på Facebook?
Vänner som:
– publicerar för mycket om allt varje dag: 29,4 % (OH ja! kaffe kaffe kaffe och Mys!)
– skryter i sin status: 5,8 % ( Såklart.. har 3 superdöttrar måste berätta för världen om det!)
– publicerar tävlingar de deltar i: 4,6 % (aj.. där är jag oskyldig)
– klagar i sin status: 3,5 % (Jaa eller.. Migrän.. sjuk.. ush o fy tyck synd om mig saker ;) ))
– publicerar för många bilder på sina barn: 2,8 % (Såklart! Ja måste visa hur vackra barn ja har!
– inte kan stava: 2,8 % (Oskyldig där.. är supergrym på stavning ;) Ops där skröt ja igen :P)
– uppdaterar sin status för ofta 2,1 % (Jo har tvångstankar om att påminna folk att ja lever )
– publicerar vad de lyssnar på: 1,9 % ( Youtubeklipp har hänt.. Spotify aldrig.. jisses skulle bli trött på mig sj)
– publicerar för många bilder på sina husdjur: 1,2 % (nej inte alls.. lite tråk där ;)
– kommenterar när du stavar fel 1,1 % (haha ordpolis som jag är tänker ja mer men skulle aldrig göra det.. MEN ja stör mig på folk som ska rätta andra. fel fel fel!)

Tekniska problem (uppladdningstid etc.) 16,6 % (???? *blond moment*???)
Annat: 16,2 % (jarå finns massa att störa sig på ;)

Inga kommentarer: