onsdag 18 mars 2009

BFF's ?


Har lite tråk och tänkte filofisera lite i ämnet "vänner".
Det finns ju ytliga vänner, nära vänner, väldigt nära vänner, falska vänner..
Ja, listan kan ju bli väldigt lång när man definerar sina vänner.

Jag själv föredrar vänner som respekterar mig lixom jag gör så mot dom.. Behandla dina vänner som du själv vill bli behandlad. Sen sitt inte och moralisera och bli drama om dina vänner inte gör som du tycker.. Alla har sina olika sidor och man är ju vän med dom som man lärde känna.

Vänexempel 1. Man ska inte vara "rädd" för sin vän. Sånt tycker jag nästan är värst, Nu menar ja inte att vännen kan spöa upp en då va ;) haha utan mer de här. vad den kommer tycka och tänka o då menar jag en vän som blir alldeles överdrivet drama allstå :) Ooomaaagaaadd!,. orka? :)

Vänexempel 2.Sen finns de ju de vänner som mer är ytliga och falska som pratar bakom ryggen på en och sen kan inte stå för vad dom säger när de väl kommer till krita.. Fast i de här läget har jag slutat bry mig om folk pratar bakom ryggen på mig.. eller vänner.. Har hört mycke i mina dagar men har helt enkelt bara sluta bry mig.. Men då vet jag ju oxå vilket ben de står på.. och var jag står och ställer upp för dom .. ingen priotering allstå :) Their lost.. Not mine.,.

Vänexempel 3. Här kommer till saken.. en vän du kan ringa och väcka klockan 3 på natten och de ändå har tid att prata för att du är ledsen eller nåt sånt.. En vän du kan lita på i vått och torrt och du vet inget går vidare eller går vidare genom dig det den vännen berättar heller. En vän du inte stör dig på utan bara blir gla av.. en BFF allstå.. Love love love !

Vänexempel 4. Här är det en Off and On kompis.. ni kan superpola ett tag för i nästa period inte ens prata med varandra.. (inte ovänner) för att sen blir superpolare igen och inte kunna vara utan varandra i ett par månader.. för att sen ha en time out igen .. Det här e oxå en okey vän för ni är inte ovänner eller nåt ni bara har lite break från varandra för att sen fortsätta som ni inte vart utan varandra lixom..

Vänexempel 5. Nätetvänner ! De är trevliga och underbara.. Man kan umgås bara på nätet och över telefonen oxå utan att behöva umgås irl.. Inge fel med de..De e som en blandning mellan 3 och 4 i mina punkter.. Lövee the internet <3

Vänexempel 6. Syskon <3 Man kan ha jättenära och världens bästaste vännerrelation med sina syskon.. de känner en utan och innan och kan läsa en som en öppen bok.. Bättre vänner än syskon e svår att uppnå..

Nu kommer jag inte på mer Vänexemplar.. Om ni har förslag.. skriv kommentar ;P

Inga kommentarer: