måndag 2 januari 2012

Siba - tjötrövar e dom allihopa ;)


Vakna med värk.. de e inge vidare och så ska man börja jobba nån dag, toklängtar samtidigt som jag är lite smått nervös att man inte kommer lära sig kassan tillräckligt snabbt eller verka smått trög ;) Ska börja jobba i en kiosk/gatukök men de är för det mesta kassahantering och varuhantering jag ska göra.
Kommer nog bli lite komiskt med en virrig Anna där.. Tur man är social och kan hantera folk. :) Mindcontrol mwohaha ;) haha neh då :D inte direkt som Siba säljarna som vill sälja 100 saker som hör till en grej man köper..

Ungefär så här isåf i kiosken:

Jag: Vad önskas?
Kund: Cigg (o så sorten då)
Jag: hur många ?
Kund: 1 pkt!
Jag: Du vill inte ha tändstickor tändare osv?
Kund: Nej tack har redan (DUH?)
Jag: Ha en bra dag!

Hm.. kom inte på mer i det fallet.. Men i siba skulle jag köpa en kamera i julklapp till min dotter.. Först så börja de tjata om minneskort och de kan ja förstå.. för att sen tjata om batterier o laddare men de har jag redan.. för att sen tjata om kameraväskor osv.. Är ju likadant när man handlar där.. varje gång sååna tjötrövar Sibagubbarna är! och säger man Nej så fortsätter de försöka övertala en.. Ogilla!


Neh.. nu ska jag dricka mer kaffe och sen fortsätta läsa på boken jag köpte till mig själv ! hihi i julklapp..

Hopp o lek

Inga kommentarer: